Recent Posts

lördag 10 juli 2010

Ett inrutat liv!

En av mina elever sa en gång -att vara en serietecknare är att leva ett väldigt INRUTAT liv, och det är ett livsval man gör för att man inte TUSCH annat.Han hade helt rätt.

Att vara serietecknare ÄR ett ensamt liv vid ett ritbord. Därför kommer ni aldrig få läsa självbiografiska serier om mej. Däremot kan jag lova att jag ska göra allt jag kan för att roa er med berättelser om odjur, mumier, Antarktisexpeditioner, bibelkoder och en hel del andra märkliga, men mysiga kuriositeter ur min fantasi, min bokhylla och mitt liv.

Det här är min blogg. Här har jag tänkt berätta så ofta jag kan, om arbetet med Theo, böcker jag läst, filmer jag sett, spökhistorier jag hört och om min passion, foto!

Om du TUSCH får du gärna hänga med!


Ola Skogäng

3 kommentarer: